Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 19 mei 2017

Marcouch (PvdA) voor zichtbaar gelovige agenten............ OEI!!!

Eén van de excuus-Marokkanen die de PvdA (en de politie) rijk is, Ahmed Marcouch, was gisteren op Radio1 te horen over de wens van de Amsterdamse politie om Marokkaanse vrouwen met een hoofddoek te mogen aannemen als politieagent.

U had 't al uit de kop begrepen, Marcouch is vóór! Gistermiddag was hij uitgebreid over dit onderwerp te horen in het BNR programma 'Ask me anything' (waar 'ask' wordt uitgesproken als 'esk....').

De Amsterdamse politie komt met haar wens, om aan de al bijna decennia lang bestaande vraag naar meer agenten van Marokkaanse komaf te voldoen....... Een wens die telkens weer ter tafel komt, daar dit maar niet wil lukken.......

Dit komt volgens Marcouch, daar de eisen zo streng zijn voor de politie....... ha! ha! ha! ha! ha! (uitleg komt zo). Marcouch stelde dat 'slechts' 2 van de 10 sollicitanten* worden aangenomen. Bovendien zo vervolgde de fantast, is de concurrentie op de arbeidsmarkt groot..... ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het was Marcouch nog niet opgevallen, dat Nederlandse jongeren van Marokkaanse komaf voor een groot deel niet aan het werk komen, vanwege hun naam, dus door de achtergrond van hun ouders......... Niets 'marktwerking' dus voor deze groep...... Het is bovendien eerder zo dat Marokkaanse jongeren die bij de politie willen werken, worden afgeschrikt door de al jarenlange bestaande vervelende houding van witte agente, naar deze groep: kortzichtige discriminatie binnen de politie...... Agenten van Marokkaanse, of anderszins 'allochtone' komaf, die werden/worden aangenomen, werden/worden net zo lang gepest, tot ze ontslag namen/nemen, een situatie die al een paar decennia bekend is...... Voor jonge Marokkanen (of andere islamitische minderheden), niet echt een situatie om warm te lopen voor een functie bij de politie........

Volgens Marcouch is het handig om in bepaalde situaties een Marokkaanse collega te hebben, daar die de taal spreken van Marokkanen (Berbers, Frans, arabisch).......... Hé Marcouch je mag toch hopen dat niet Nederlands sprekende Marokkanen tot het verleden gaan behoren, niet doordat ze weg moeten, maar simpel doordat ze tot de oudste generatie Marokkanen behoren. Bovendien is er niets tegen het gebruik van tolken (tegen een normale vergoeding)!!

Voorts mag geloofsdiscriminatie niet aldus Marcouch. Daar wil ik wat betreft agenten toch wel even een heel dik vraagteken bij zetten. Ik wil als ik met politie te maken krijg, niet weten dat ze wat voor suf geloof dan ook aanhangen. Een agent hoort ten allen tijde neutraal te zijn, daar regels voor opzetten en volgen, heeft niets met discriminatie te maken..... Sterker nog: de kans dat je door een zichtbaar gelovige agent anders wordt aangepakt, als je diens geloof niet aanhangt is groot........ Daarnaast is de opstelling van een gelovig agent t.a.v. problemen in de maatschappij, een heel andere dan die van een niet gelovige agent......

Lullig genoeg is de politie al niet 'geloofsneutraal', neem het feit dat er christelijke politiebonden zijn, een zaak die onmogelijk zou moeten zijn, zeker daar gelovigen altijd klaar staan met hun mening over ongelovigen (dat is in elke religie hetzelfde). Het (lullige) politie-uniform is er om neutraliteit te waarborgen, daar passen geen kruisen, keppels en hoofddoeken bij!!

Nee, volgens Marcouch horen hoofddoeken bij de overtuiging van moslima's..... Ja, dat is er met de jaren in gehersenspoeld, bovendien wil dit nog niet zeggen dat een overtuiging of ideologie (bijvoorbeeld een speld van een politieke partij) ten allen tijde moet worden gezien door anderen die daar niets mee te maken wensen te hebben. Uiteraard bedoel ik daarmee niet de straat of een winkel. Al moet ik zeggen, dat wanneer ik alcohol koop, ik altijd een kassa neem waar geen kassamedewerker met een hoofddoek zit, alcohol is voor hen 'haram' (slecht), dat moeten ze zelf weten, maar op mijn beurt wil ik dan niet dat ze mijn flessen aanraken! Het spijt me wel (of niet eigenlijk!).

Hierbij moet ik wel aantekenen, dat ik 'ook niet' met andere geloven geconfronteerd wil worden aan de kassa, zoals een medewerker met een kruis op de borst. Een ander voorbeeld: in het stadhuis wil ik ook liever niet door een vrouw met hoofddoek geholpen worden (of kruis, keppel of tulband, al gelden de laatste 2 voor mannen). Dit geldt ook voor een aangifte bij de politie (mocht dat nodig zijn). Nogmaals: wat mij betreft geldt dit ook voor een keppel, tulband of kruis!

We betalen niet voor niets met z'n allen belasting voor onbevooroordeelde diensten als de politie en de rest van het ambtenarenapparaat dat in contact komt met burgers.......

The Fast Show had een leuke sketch over een aangifte van een gestolen hond op een politiebureau met 'jezus agenten', kon deze helaas niet op YouTube vinden, hier de link voor deze video op een ander videokanaal.

* Een score die voor een groot deel van de arbeidsmarkt geldt, me dunkt zelfs gunstiger dan in veel andere beroepen!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels die u hieronder terugvindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten