Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 30 mei 2017

Westland, de groenste gemeente van Nederland, 'gelukkig bij de tijd': de bermen zijn weer 'groen....'

Het spande erom mensen, al een paar keer zag ik tijdens een fietstocht in het Westland, dat de bermen verkleurden in groen met een gevaarlijke hoeveelheid gele, witte en roze bloemen*. De schrik slaat u al om het hart schat ik zo in, daar u weet wat dit betekent: grote hoeveelheden insecten die zich tegoed doen aan de nectar en de boel dusdanig bestuiven, dat je maag zich omkeert!

We hebben al te maken met een gigantisch 'overschot' aan bijen en vlinders, 'ongedierte' waar de tuinders niet op zitten te wachten en waarvoor ze grote hoeveelheden gif op hun bedrijven inzetten.....

Gelukkig kon ik afgelopen zondag constateren, dat gods rentmeester, CDA krielkip van der Tak, heeft ingegrepen en kordaat zijn ambtenaren opdracht heeft gegeven de boel te laten maaien.

Nu staan de bermen er weer mooi bij, zelfs met soms 'prachtige verdorde plekken', zo hoort dat in 'de groenste gemeente van Nederland.....'

Van der Tak heeft er goed de wind onder in het Westland: het nieuwe overbodige en veel te dure gemeentehuis in Naaldwijk is omgeven door grote percelen met grind, zodat daar geen plant kan wortelen........

* Al moet ik zeggen dat er eerder meer kleuren waren te bekennen in de Westlandse bermen, veelvuldig maaien heeft de diversiteit aan kleuren 'gelukkig' terug weten te brengen tot nog enkele........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten