Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 23 oktober 2013

RAB radioreclame, of hoe licht je luisteraars op?

Bij tijd en wijle, hoor je op Radio1 het uiterst irritante spotje van RAB radioreclame, waarin een ongelofelijk zak uitlegt, waarom radioreclame werkt. Deze enorme klootzak vraagt tot een keer of drie toe, of je je radio maar uit wilt zetten, of deze op een andere zender te zetten, waarna een paar seconden stilte volgt, daarop stelt de sprekende lul, dat je het wel ziet, je laat de radio aanstaan, op dezelfde zender, dus radioreclame werkt.....
Als je naar de radio luistert, ben je in de meeste gevallen ook met andere zaken bezig, dus luisteren wat een flapdrol in een reclame zegt, is natuurlijk de grootste flauwe kul, laat staan, dat je op zijn vraag, de radio zou uitzetten......
Bovendien is er voor Radio1, maar één alternatief: BNR, deze zender zendt tegenwoordig steeds vaker reclame uit op de tijden, dat men dit ook bij Radio1 doet. Daarnaast: als je weet, dat BNR een programma of onderwerp heeft, waar je niet naar wilt luisteren, verander je ook niet van zender. Tot slot noemt de pratende lul, dat het succes wel blijkt uit de oplichtersspotjes van MKB Brandstof, gedaan door de bijzonder irritante Tom de Ridder. Als je spreekt met ondernemers, die zich hebben laten strikken, door dit spotje, hoor je in 90% van de gevallen, dat men dacht, met een onderdeel van MKB Nederland te doen te hebben..... Succes door oplichting dus, precies waar de meeste reclames bekend om staan!

Bij echt geen alternatief voor een klote programma, heb je altijd nog BBC World Service (radio), maar die zet je niet voor één, of anderhalve minuut reclame op.

Het wordt de hoogste tijd, dat de luisteraar echt inspraak krijgt in het uitzenden van reclames, klachten indienen tegen 'oplichtende reclames', is in 99,9% van de gevallen verspilde moeite.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten