Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 15 april 2014

NVWA maakt zich zorgen om E-sigaret i.p.v. eindelijk de voedselveiligheid eens grondig te controleren en wat meer te garanderen......

De NVWA, u weet wel het inspectieorgaan, dat vanwege de zware onderbezetting en het uitkleden van de functie, door o.a. het CDA, VVD, PvdA en D66, haar werk niet naar behoren kan doen (waardoor het ene voedselschandaal het andere weer inhaalt), maakte zich vandaag wel druk over de E-sigaret. Op de verpakking van een aantal van deze elektrische sigaretten, ontbreekt een doodshoofd, tja dat kan zomaar niet......... Gegarandeerd, dat er in de gebruiksaanwijzing wel degelijk een waarschuwing staat, maar de NVWA wil een 'oranje doodshoofdje' zien..........ha! ha! ha! ha! ha! Ik zou denken, als ik een dergelijk teken zag, dat het republikeins genootschap nu eens echt aan de weg timmert, om zo snel mogelijk van het sjoemelende en geldverslindende koningshuis af te komen!

Ongelofelijk, volgens één van de NOS nieuwsberichten vanmorgen, zouden kinderen gevaar lopen, als ze een slok nemen van zo'n sigaret...... ha! ha! ha! ha! Dus het zijn vloeibare elektrische sigaretten!

Laat de NVWA eindelijk eens het werk gaan doen, waar ze voor bedoeld zijn, i.p.v. jacht op rokers te maken! Daarnaast, als roken en meeroken zo belangrijk zijn, waarom waarschuwt de NVWA dan nooit de colleges van B&W, dat zij het autoverkeer, uit hun stad/dorp moeten weren, daar dit veel ernstiger schade aan de volksgezondheid toebrengt, dan het zogenaamde meeroken?
Ongelofelijk!

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad zit er vloeistof in een e-sigaret. Die vloeistof wordt verdampt. Vandaar dat e-sigaretrokers het hebben over 'dampen' als zij ' roken'.

    Inderdaad is die vloeistof giftig en daar hoort een waarschuwing op. Net als bij de schoonmaakmiddelen in uw keukenkastje.

    Het is niet de taak van NVWA om colleges van B&W te waarschuwen voor de schadelijke effecten van autoverkeer. Daar zijn andere instellingen voor, zoals het RIVM. Uw voorbeeld van autoverkeer staat dan ook precies op de website van het RIVM.

    Waarvoor denkt u precies dat de NVWA bedoeld is? Alleen maar de voedselveiligheid? Heeft u de website van de NVWA wel eens bekeken? Wel eens nagegaan waarvoor zij allemaal bedoeld zijn? Ik zie op hun website dat zij ook de veiligheid van non-foods, zoals speelgoed, machines en elektrische apparaten bekijken. Of energielabels op apparaten aanwezig zijn en kloppen. Dat kermissen en attractieparken zich aan de regels houden. Dat schoonmaakmiddelen, cosmetica en andere chemische goedjes veilig zijn.

    Hier hoeft u het niet mee eens te zijn. U mag best vinden dat zij alleen voedselveiligheid in de gaten houden. Richt uw pijlen dan op de politici die al deze werkzaamheden aan de NVWA heeft toegewezen.

    Reageer echter niet als de eerste de beste azijnpisser door zo kort door de bocht te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte 'Anoniem',

    dank voor uw reactie.
    Het is mij bekend dat het om een vloeistof gaat in de E-sigaret, die is alleen stroperig en niet met slokken te drinken.
    Dat de NVWA niet bedoeld is, om het autoverkeer ter sprake te brengen, is mij bekend, ik gaf dit dan ook aan, om nogmaals te laten zien, waar de prioriteiten zouden moeten liggen: bij de gezondheid van de bevolking. Bovendien gaat de NVWA wel over het roken in cafés, terwijl je buiten 24/7 vergiftigd mag worden, zo vreemd is mijn stelling dus niet. Van het RIVM valt overigens al helemaal geen heil te verwachten op dit gebied.

    Mijn reactie moet dan ook gezien worden in 'het licht' van alle steken, die de NVWA laat vallen, als het gaat om bijvoorbeeld voedselveiligheid, misschien moet de NVWA zelf eens flink de publiciteit zoeken en openlijk aangeven, dat zij op deze manier haar werk niet kan doen. Echter daar hoor je de topambtenaren niet over, het vette salaris is blijkbaar veel te lekker, om hun baan in de waagschaal te zetten, als het gaat om bijvoorbeeld de voedselveiligheid en daarmee de volksgezondheid in het openbaar ter sprake te brengen.......

    Waar de NVWA allemaal voor bedoeld is, is mij volkomen duidelijk, daar zijn de laatste 10 jaar zelfs taken aan toegevoegd, terwijl de menskracht voor een flink deel is wegbezuinigd, een schandalige zaak! Nogmaals: daar zou de top eens flink wat reuring over moeten maken. Maar ook u, ik neem aan dat u een medewerker bent van de NVWA, zegt dat de burger dan maar bij de politiek moet aankloppen, terwijl de top van de NVWA ook een verantwoording voor de volksgezondheid heeft, waar deze organisatie onvoeldoende aan kan voldoen, mede door hierboven genoemde zaken. Als u mijn berichten wat vaker had gelezen, weet u dat ik mijn pijlen bijzonder vaak op politici richt, ook aangaande dit soort zaken,

    Overigens zal ik blijven reageren als Azijnpisser en als u mijn berichten wat vaker zou lezen, ziet u dat ik misschien wel lekker kort door de bocht ga, maar bepaald niet onterecht. Dit was dan ook zeker niet het eerste bericht over de NVWA (VWA).
    Met vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen