Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 15 april 2014

Supermarktmedewerkers moeten niet zeuren om meer loon, zegt Detailhandel Nederland

Sander van Golberdinge, de directeur van Detailhandel Nederland, was vanmorgen te gast bij BNR na 9.30 u. Volgens van Golberdinge is de eis van de FNV, een minimale 3% loonsverhoging voor supermarktmedewerkers, een onwerkelijke eis. De laatste 10 jaar zouden supermarktmedewerkers 'maar liefs' 10% loonsverhoging hebben gekregen!!! Ja daar staat u van te kijken hè, maar liefst 10%! Dit terwijl de inflatie van 2000 t/m 2009 een schamele 21% was, ja dat is echt niets, vergeleken met die waanzinnige 10%! Van 2008 t/m 2012 was die inflatie maar een schamel 9,4%! Zo ziet u maar weer dat die arme supermarktdirecteuren het beste voor hebben met hun personeel. Ik ben trouwens benieuwd, of deze plork in die 10% ook de loonsverhogingen van de top heeft meegerekend, ik vrees van wel, reken maar dat die top 'iets' meer dan 10% kreeg, m.a.w. die 10% is 'zo hoog' doordat die veel grotere loonsverhogingen, meegerekend zijn, terwijl het personeel dat elke dag keihard moet werken, moet sappelen met minimale loonsverhogingen, die ver achter bleven bij de inflatie.......

Dan spreek ik niet over het grootste deel van het supermarktpersoneel, onder de 23 jaar, die verdienen beneden het wettelijke minimumloon, nou dat is niet helemaal waar, ze krijgen het jeugdminimumloon....... Een minimumloon, waarmee je niet eens de huur van een goedkope huurwoning kan betalen!!!! Je kan bij die jongeren gerust van uitbuiting spreken!

U zal het mij niet kwalijk nemen, als ik van Golberdinge een smerige uitbuiter, volksverlakker en rotschoft noem!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten