Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 18 mei 2015

Westland verwaarloost bermen, er zijn zelfs al vlinders, bijen en hommels gesignaleerd!!!! Schande!!

Werkelijk ongelofelijk: vanaf vorige week stond de Azijnpistelefoon roodgloeiend beste lezer, allemaal zwaar verontruste burgers uit de 'groenste gemeente' van Nederland, genaamd Westland. Deze inwoners deden hun beklag over de eerst zo mooi 'groen geschoren bermen', waar nu hele plekken rood, blauw, paars, geel en wit te zien zijn, soms zelfs door elkaar gemengd ('t moet niet gekker worden, hè Eerdmans??!!). Erger nog: deze bijna getraumatiseerde Westlanders zien zelfs bijen, hommels, vlinders en ander vliegend insectentuig in die bermen........ Het is een grof schandaal, straks gaan die insecten ook nog eens de boel bestuiven....... De gruwel!!

Afgelopen vrijdag nam ik zelf een kijkje en ja hoor, een helse aanblik trof mijn ogen, na nog een paar andere wegen te hebben genomen, heb ik mijn fiets gekeerd en ben hevig ongesteld terug gefietst naar Den Haag...... De aanblik was overal hetzelfde, groen dat verminkt is met kleuren, gelukkig zag ik dat een aantal tuinders aan de overkant van sloten, de hele boel hadden doodgespoten langs hun kassen, zij betonen zich tenminste echte rentmeesters van god!!

Vandaar dat ik paljas burgemeester van der Tak (u weet wel 't Rotterdamse leeghoofd) en zijn beambten, hierbij wil oproepen, nee wacht: dringend wil oproepen onmiddellijk actie te ondernemen en de bermen weer kortgeschoren groen te maken! Uiteraard moet het insectentuig aangepakt, ik stel voor een stevige behandeling met neonicotinoiden houdend gif!!!

Zie ook: 'Westland heeft voor 1 juni, voor de eerste keer de bermen gemaaid...... Ja, veronderstel dat de bijen- en vlinderstand zich herstelt, je moet er niet aan denken!!!'

Voor meer berichten over 'de groenste gemeente van Nederland', klik op het label 'Westland'. Voor van der Tak en neonicotinoiden, klik op het betreffende label.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten