Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 22 november 2013

Muzikaal recept tegen racistische grappen en tegen verplichte tewerkstelling

Een geneeskrachtig recept van blogdokter P. Pisser helpt je gladjes door de donkere winterdagen, wat niet zegt, dat je niet naar buiten hoeft, als het mooi weer is (wat zelfs in Nederland in de herfst en winter regelmatig voorkomt) adviseert de dokter je naar buiten te gaan, tenzij je dat toch al elke dag doet, vanwege werk of scholing, mits je langs een grote weg woont (zoek dan een mooie plek in je buurt, die wat verder van die weg ligt). De buitenlucht is toch te prefereren boven het binnenklimaat. Probeer elke dag fruit te eten, al is het maar een halve appel, iets is beter...... Maar de kers op de taart is toch echt het muzikale puinbak recept van de dokter!

Alweer stuurde de dr. vandaag één van zijn drones, deze was in luchtmacht camouflage gespoten. Hoe hij het voor elkaar krijgt, weet ik niet, maar uit die kleine klote speaker komt een bak herrie, ik schrok me rot, toen ik een keiharde lach vlak voor mijn raam hoorde en jawel hoor, speelgoed van de dokter! Toen ik het recept van dit vliegend tuig haalde, begon de stem van de dokter een boodschap voor te lezen, nou lezen? Een hele berg vloeken op de Amsterdamse boerenlul Teeven, die de jacht op 4.000 illegalen heeft geopend, zogenaamd, omdat deze crimineel zijn, dan wel anderszins overlast veroorzaken, terwijl dat soort zaken, gewoon tot het dagelijkse takenpakket van de politie behoort...
Het recept: voorgerecht deze dag: John Lennon en 'Mind Games', één van de mooie albums van deze man, die helaas werd vermoord door een idioot. Humor, goede teksten en geweldige muziek!!!
Liflaf: Led Zeppelin met hun 2de album 'II' (ha! ha! ha!), psychedelische rock en idem bluesrock, van grote hoogte, dit album reken ik met het eerste album van de band, tot het beste wat ze maakten, práááktiek!!! Nu komt de dokter met een nog vreemdere keus: Hatfield and the North, en hun gelijknamige album uit 1974, schitterende psychedelische jazzpoprock, groots!!!! Als 3de liflaf Ween met 'Pure Guava', knotsgekke teksten, schitterende psychedelische poprock, kortom geweldig!!! Wat beter dan nu Beck (2013 Beck jaar!) met 'Mutations' uiterst vervreemdend album, psychedelisch en een fikse berg lol, sterk!!! Tot slot 2 albums van Holger Czukay, de bassist, trombonist, zanger, radio-operator (volgens mij de eerste die live muziek en spraak van de korte golf, in de gespeelde muziek integreerde), en mede componist van de legendarische Duitse band Can, hier bijgestaan door o.a. Jah Wobble, de machtige Britse basgod, de albums: 'Moving Pictures' en 'Radio Waves Surfer', waanzinnig mooie psychedelische sf muziek, genieten piepelzz!!!
Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten