Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 25 november 2013

Muzikaal recept voor gratis en goed OV, zonder nieuwe stations!

Hier weer je regelmatig terugkerend geneeskrachtige recept van blogdokter en -druïde P. Pisser, gratis ende voor niets! Met de recepten van de dokter, kan je negatieve gevoelens uitbannen en andere koesteren (ha! ha!), meer plezier in je leven met muziek, zeker als die door de deskundige druïde Pisser nauwkeurig bij elkaar is gezocht. Vaak zie ik de verbanden niet, tot een lezer de dr. of mij een reactie stuurt (die van de dr. mag ik lezen, ik ben ten slotte zijn typslaaf!) en verdomd meestal moet ik de gebruikers van deze recepten gelijk geven.

Weer geheel op de oude manier, per pijporgelfiets met een dikke nevel om zich heen, waarin een 'exotisch' geur te ruiken is, bezorgde de dr. mij het volgende recept:
De dr. begint vandaag alweer met John Lennon met het album 'Walls and Bridges' (met dank aan Martin), natuurlijk een schitterend album, maar dat kan niet anders!!! Door met The The en 'Soul Mining', het eerste album van componist, fabuleus tekstschrijver en multi-instrumentalist Matt Johnson. 'Soul Mining' is zijn eerste album onder de naam The The en een echte klassieker, groots!!!
Blur neemt het recept over met 'The Great Escape', geweldige poprock met verrassende psychedelische ondertoon, ijzersterk!!! Terug naar een bats lol met Foreheads in a Fish Tank en 'Buttocks', jezus wat en energie, het spat uit je luidsprekers!!! Lol? The Butthole Surfers met 'Psychic, Powerless..... Another Man's Sac', keiharde lol met een maatschappij kritische inslag, 'Zappaïaans' dus, maar jezus wat hard!!! Zo even tot rust komen met Seelenluft en 'The Way We Go', geweldige psychedelische semi-elktropoprock met Zwitserse precisie, prachtig!!! Tot slot komt Lennon nog even om de hoek kijken, bij The Blue Whale en hun gelijknamig album, waanzinnig mooie psychedlische poprock van topniveau!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

                                                                                                        BRAF!

BRAP!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten