Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 21 maart 2014

HTM en RET directeuren uitstekende lobbyisten voor de bouwmaffia en trambouwers

Vanmorgen bij BNR's slijmkwijl van Liempt de directeuren van OV vervoerders HTM en RET.
Als eerste werd even het nieuws besproken, de directeur van de HTM, Rob van Holten zei dat hij trots is op Den haag. Waarom? Nou om dat een groot aantal regeringsleiders en hun aanhang Den Haag bezoeken, vanwege de Nuclear Security Summit, een conferentie die met die regeringsleiders en aanhang 'bomvol' zit met hoerenlopers, de pooiers van de 'escort-bureaus' kunnen de vraag naar prostituees niet aan....... Echt iets om trots op te zijn....... Nee, die conferentie zal Den Haag op de kaart zetten, volgens van Holten.... ha! ha! ha! ha! Ja, op de seks-kaart en op de kaart van conferenties, die bijvoorbaat totaal mislukt zijn. De belangrijkste partijen, die nodig zijn, om nucleair materiaal veilig te stellen zijn er niet, te weten Rusland, Noord-Korea en Iran. Als er al iets valt veilig te stellen, als het om nucleaire troep gaat, een contradictio in terminis van formaat!

Terug naar het vervoer: de heren legden de voordelen van tramvervoer uit, terwijl het eigenlijk om een grote lobby gaat voor de bouwmaffia en trambouwers als Siemens en Alstom.
  • Ga maar na: trams zijn loodzwaar en verbruiken derhalve een hele berg elektriciteit, daarbij kunnen trams funderingen door zware trillingen ondermijnen.
  • Het materieel is aan grote slijtage onderhevig en dan heb ik het niet alleen over de wielen en het onderstel.
  • Tramlijnen in de stad, moeten bijna 2 jaarlijks op de schop, vanwege verzakkingen, enz..
  • Trams kunnen niet uitwijken in noodsituaties en zijn met hun massa in dat soort situaties extra gevaarlijk (remweg).
  • Trams veroorzaken veel geluidsoverlast in bebouwd gebied.
  • Tramvervoer is relatief erg duur, mede door de vele herstelwerkzaamheden aan het spoor en de benodigde stevigheid van materialen.
Er is wat dit betreft, zeker in stedelijk gebied, maar één echt alternatief: de trolleybus.
  • Trolleybussen zijn veel minder zwaar, rijden op luchtbanden en verbruiken derhalve veel minder elektriciteit, maar tegelijkertijd hebben ze wel het voordeel van elektrische motoren, die amper aan slijtage onderhevig zijn (in vergelijking met plofmotoren)
  • Uiteraard is het materieel aan veel minder slijtage onderhevig, zie ook vorig punt.
  • Geen dure sporen door de stad, een simpele bovenleiding is voldoende.
  • Trolleybussen kunnen gewoon uitwijken in noodsituaties en hebben een ralatief veel kortere remweg.
  • Trolleybussen veroorzaken praktisch geen geluidsoverlast.
  • Trolleybussen bouwen is veel goedkoper, dan trams bouwen, het materieel hoeft veel minder stevig in elkaar te worden gezet. Zoals gezegd, er zijn geen rails, met periodieke herstelwerkzaamheden nodig......
  • Geen irritante sporen door de stad, waar je niet met je fiets in terecht moet komen....
  • Tot slot: trolleybusvervoer is veel duurzamer, dan tramvervoer.
Dit alles, terwijl de 'heren' grootgrofverdieners spraken over kostenbesparingen door tramvervoer...... ha! ha! ha! ha! ha! Het is duidelijk, de heren/dames vervoerders spelen graag met treintjes, bovendien worden ze hoogstwaarschijnlijk t.z.t. goed beloond voor hun lobbywerk ten behoeve van de bouwmaffia, die zich werkelijk helemaal scheel verdient aan dit treintje spelen!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten