Vandaag wordt begonnen met de sanering van het ChemiePack terrein in Moerdijk, waar zich op 5 januari 2011 een milieuramp voltrok. In een rechtszaak werden wegens grove nalatigheid en het in gevaar brengen van vele levens, taakstraffen en boetes uitgedeeld. Dat is namelijk de beste manier, om te voorkomen, dat mensen met regels gaan sjoemelen, uit dubieuze redenen als tijdwinst........ Immers wat is een betere stok achter de deur, dan taakstraffen en boetes, voor wanbeheer op dit soort levensgevaarlijke terreinen......?!!
Het opruimen ('saneren') van de troep, op en onder het voormalige ChemiePack terrein, gaat naar schatting 40 miljoen euro kosten en ondanks dat het bedrijf nog steeds op een andere plek een vestiging heeft, komen deze kosten, net als de kosten die in 2011 werden gemaakt, op rekening van de belastingbetaler, u en ik dus!!!
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
5 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten