Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 16 mei 2014

Reclame op tv en radio, of hoe het bedrijfsleven eist, dat u naar hun reclames kijkt of luistert........

Valt het u wel eens op, dat wanneer u bijvoorbeeld een film zit te kijken bij de commerciële omroepen, u kan zappen wat u wilt, naar andere, veel bekeken commerciële kanalen, u praktisch altijd in een ander reclameblok terechtkomt? Gelukkig houden de publieke tv kanalen zich niet aan de breidel van de reclamemakers en hun opdrachtgevers, althans voorlopig nog niet. Dat is intussen voor de radio wel een ander verhaal, er zijn in Nederland maar 2 landelijke radionieuwszenders, Radio1 en BNR. De regelmatige lezer van dit blog heeft ongetwijfeld mijn ergernis gelezen, omtrent het overdag, flutmuziekjes draaien op Radio1, één, soms twee keer per half uur. Domme ergernis van mijn kant, want steeds vaker valt het me op, dat wanneer ik van het Radio1 flutmuziekje overschakel naar BNR, ik terechtkom in het BNR reclameblok, of andersom van het BNR reclameblok afstem op Radio1, ik terechtkom bij het flutmuziekje op Radio1........  De laatste weken is dit verschijnsel meer en meer te horen.......

Het zal niet lang meer duren, voordat het geen zin meer heeft, te zappen tijdens reclames, daar de ondernemers het dan voor elkaar hebben, dat je in een ander reclameblok terechtkomt. Gedwongen reclames kijken of luisteren, logisch toch, dat de ondernemers dat afdwingen............. We stemmen tenslotte niet voor niets op de ondernemers en niet op de politiek, of vergis ik mij nu???

Naast de 'verborgen' macht die de grote ondernemingen hebben over de politiek, maken deze ondernemers dus steeds vaker uit, wat u op tv ziet en op de radio hoort........ Niet alleen door de reclameblokken gedwongen op elkaar af te laten stemmen, of van Radio1 te eisen, dat men tijdens het reclameblok van BNR een flutmuziekje programmeert, maar ook middels het instrument, van wel of geen reclames inkopen, voorafgaand aan een programma, of na afloop ervan!!! Met andere woorden, als er weinig of geen reclames te horen zijn voorafgaand, of na afloop van een programma, komt het voortbestaan van zo'n programma in gevaar!!!

Vergeet u bij dit alles niet, dat u belasting betaalt voor de publieke omroep, dus ook voor Radio1, het gaat om dan wel om bedragen, die de reclamegelden ver overtreffen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten