Pagina's

donderdag 8 mei 2014

Post NL maakt winst dankzij een dag minder post...... ha! ha! ha! ha! ha! Benieuwd hoe hoog de winst zal zijn, als ze nog maar 1 dag per week bezorgen!

Eergisteren maakte Post NL bekend, dat het 54 miljoen winst heeft gemaakt, tegen een verlies van 400 miljoen vorig jaar.
Paul Laseur verwoorrdde het zo bij BNR: er is 'natuurlijk' een krimpende postmarkt (als je dat 100 keer hebt gehoord, wordt het voor de meeste mensen een natuurwet...). Dat heeft Post NL kunnen opvangen met één dag minder postbezorging en...... een duurdere postzegel! Logisch toch, als je product niet populair is, maak je het gewoon minder aantrekkelijk en een stuk duurder......... ha! ha! ha! ha! ha!

Herna Verhagen van Post NL lulde op precies dezelfde manier, met de toevoeging dat Post NL nog meer efficiëntie en reorganisatie zal doorvoeren, lees: minder bezorgen, minder brievenbussen en minder bezorgers. Verhagen stelde nu, dat Post NL niet nog een bezorgdag wil laten vallen, dat was een poosje terug wel anders, men sprak toen serieus over nog maar drie dagen bezorgen, wat zeg ik, dat werd in 2012 in het 'zomermagazine' van Post NL gemeld.....

Wat Verhagen en Laseur de luisteraars niet vertelden, was dat de slechte cijfers van vorig jaar kwamen, door een mislukte reorganisatie en een nieuw rampzalig distributie centrum.......

Totaal geen innovatie, zoals bij  Bpost (de Belgische postbezorger). Intussen zijn er wel drie postbedrijven in ons land, i.p.v. één. Alle postbodes zijn de deur uitgewerkt, postbezorgers mogen voor een appel en een ei werken, het aantal postbussen is al twee keer verminderd, de postkantoren, ooit eigendom van de belastingbetaler, zijn verkocht voor de aandeelhouders, enz enz.
En nog liegt Post NL dat het gedrukt staat (maar niet per post verzonden is....).
Hoe help je de postmarkt om zeep? Deskundig advies, ook hoe je deskundig de goegemeente voorliegt) bij mevrouw Verhagen van Post NL!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten