De grote treinstilstand gisteren, was volgens een ProRail woordvoerder te danken aan een zwakke plek in de bovenleiding bij Utrecht Centraal, waardoor een trein een stuk van 30 meter bovenleiding kapot trok......... Dertig meter bovenleiding en een reparatie van meer dan 4 uur???? 'Maar goed', de woordvoerder werd op Radio1 o.a. gevraagd, of bezuinigingen op het onderhoud de oorzaak zijn....... Nee, natuurlijk niet, omslachtig begon de woordvoerder van PrutsRail te vertellen, hoeveel het bedrijf wel niet steekt in onderhoud en controle...... Controles die grondig worden gedaan, aldus de woordvoerder van pruts pruts & de prutsers........ Volgens de woordvoerder, moeten 'we' er wel rekenening mee houden, dat het spoormateriaal, zoals de bovenleidingen, aan slijtage onderhevig is....... ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, goed dat u dit zegt, dan hebben we dat weer helemaal duidelijk!!!
Wat nu ook meer dan duidelijk is: je kan bij belangrijke afspraken, niet rekenen op de trein....... Het OV, dus ook de trein, zou een alternatief voor de auto moeten zijn, maar helaas is dit anno 2015 nog steeds niet het geval........ Ongelofelijk!!
ProRail heeft toevallig enige tijd geleden een groot aantal wissels weggehaald bij Utrecht Centraal, als die er nog hadden gelegen gisteren, had men het treinverkeer, weliswaar met enige vertraging, om kunnen leiden....... Goeie beslissing hè, die wissels weghalen.....???!!!
Benieuwd wat de reparatiekosten van die 30 meter bovenleiding zijn, uiteraard inclusief de indirecte kosten, die de vertragingen hebben opgeleverd........
De hoogste tijd, dat ProRail weer wordt ondergebracht bij de NS!!
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
1 dag geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten