Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 31 maart 2011

Demonisering woonwagenbewoners gaat door

Eergisteren weer een razzia in een Eindhovens woonwagencentrum. Met massale politie-inzet werd het centrum minutieus uitgekamd met een pover 'resultaat' als gevolg. Een evenredige razzia een een 'gewone' wijk in Nederland zal hetzelfde resultaat opleveren. Reizigers zoals woonwagenbewoners zich tegenwoordig noemen, worden al eeuwen gedemoniseerd, met als climax de massamoord op velen van hen in WOII. In een aantal Europese landen (zoals Frankrijk, Italië, Roemenië en Hongarije worden de woonwagenbewoners openlijk gediscrimineerd (zie ook mijn bericht van 22 maart jl. 'Fidesz en extreem-rechts').
Nederland deed en doet ook al jaren een stevige duit in het zakje.  Zoals ik hier al eerder opmerkte hebben de reizigers nooit de 'Tweede Wereldoorlog kaart' gespeeld, ik vraag mij af, als het de Joden betrof, men net zo zou optreden (de vraag stellen is hem beantwoorden: nee dus).
Nu dus weer een razzia in het Nederland van 2011, 'gelukkig' zullen er niet veel overlevenden zijn van de razzia's die in WOII in de woonwagencentra werden gehouden, voor deze mensen is de verschrikking bovenop het opgelopen trauma onverdraaglijk.

Binnenkort is de herdenking van WOII, laten we met z'n allen eens stilstaan bij het vreselijke lot dat ook woonwagenbewoners trof, aandringen op een echt menselijke behandeling van deze Nederlanders en de problemen op een normale manier aanpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten