Door Beursspeculatie is de yen op het hoogste niveau sinds 16 jaar. wat is er aan de hand? Grote Japanse bedrijven die ook in het buitenland vestigingen en/of fabrieken hebben, gaan naar verwachting hun buitenlandse deviezen omruilen voor de Japanse munt, de yen. Dit om hun schade in Japan te kunnen herstellen. De geldwolven van de beurs zien hun kans schoon en zetten daarop in, gevolg de yen stijgt in waarde. In 1995 is hetzelfde gebeurd met de yen, na de 'Kobe' aardbeving (vandaar die 16 jaar).
De beursschoften hebben werkelijk alle moraal verloren, speculeren op rampen, piraterij, voedsel en water.
Bron BBC Worldservice.
Waarom je niet geïrriteerd, maar boos moet zijn vanwege de hitte
-
Doorbraak.eu
“Dit egocentrisme is waar ik me het meest aan heb geërgerd tijdens covid –
voor jou persoonlijk is deze hitte misschien geen ramp maar de sa...
6 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten