Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 15 juni 2016

BP maakt reclame voor 'groene' brandstof....... AUW!!

Zag pas een aflevering van South Park, waarin BP fiks over de hekel werd gehaald vanwege de olieramp in de Golf van Mexico, heel grappig en vooral hoe de topman van dat bedrijf, Tony Hayward door de stront werd getrokken. Vreemd genoeg zat in het reclameblok tijdens die aflevering, een reclame voor BP......

Hier een compilatie uit deze aflevering van South Park met Hayward, helaas kon ik deze compilatie niet vinden zonder oplichter Nick Clegg.



Meestal kijk ik tv met het geluid uit en muziek aan (ondertiteling is meestal wel in orde en valse actualiteiten kijk ik nog zelden), als ik een glimp van een reclame zie, zap ik naar een andere zender. Zo niet deze keer, althans ik was niet snel genoeg en zag tot m'n stomme verbazing een reclame voor BP...... Te zien was een animatie, waarin een automobilist bij een benzine station z'n auto vulde met een soort van groene bubbels......... Alsof fossiele brandstof plotsklaps duurzaam is geworden, jezus!!

BP is één van de oliemaatschappijen die decennialang hun kennis over de opwarming van de aarde verborgen hielden voor het publiek. M.a.w.: dit geteisem wist allang dat de wereld grote rampen te wachten staan en heeft desondanks geen bliksem gedaan om het verbruik van fossiele brandstoffen terug te brengen........ Integendeel: BP ging zelfs op plekken boren, die door deskundigen als onverantwoord werden gezien, o.a. daar ze te diep zijn (zoals in de Golf van Mexico) om te kunnen ingrijpen bij een ramp........ Dit alles nog naast het feit, dat oliemaatschappijen, ondanks hun kennis over de klimaatverandering, deze verandering keihard bleven ontkennen en daar zelfs wetenschappers voor omkochten.......

BP heeft alle schade aanspraken, veroorzaakt door de olieramp in de Golf van Mexico, afgekocht bij de VS overheid.... Terwijl de bewoners in gebieden die relatief dicht bij de rampplek liggen, dagelijks met de ellende geconfronteerd worden en de boel nog alles behalve fatsoenlijk is opgeruimd....... Vissers en de visverwerkende industrie zijn zwaar getroffen in die gebieden..... Al moet ik over het laatste zeggen, dat ik me daar geen zorgen om maak, immers vissers trekken de zeeën leeg en vernielen zelf ecosystemen met bodemverstorende vistechnieken..... Om nog maar te zwijgen over de vreselijke dood die vissen wacht, als ze zijn gevangen.....

Terug naar BP en andere oliemaatschappijen: buiten de opwarming van de aarde, door verbranding van fossiele brandstoffen, sterven er alleen in Nederland al 18.000 mensen vroegtijdig (na een meestal akelig ziekbed), door de langdurige inademing van uitlaatgassen, geproduceerd door auto's....... Dit nog naast een groot aantal kinderen dat jaarlijks long- en luchtwegklachten oploopt door diezelfde uitstoot....... Probeert u zich maar eens voor te stellen, om welke aantallen slachtoffers door auto-uitstoot het wereldwijd moet gaan........

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten