Afgelopen vrijdag op BNR na het nieuws van 12.30 u., o.a. VVD verkeershufter Visser. "Het gaat erom verkeershufters aan te pakken", aldus het leeghoofd.... ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Als er twee grote verkeershufters zijn in Nederland, zijn het wel Visser zelf en haar partijcollega en godbetert minister Schultz van Haegen. Hare kwaadaardigheid S.v.H. voerde tot groot genoegen van Visser, de maximumsnelheid op naar 130 km/u. voor 120 km. wegen en 100 km/u. voor 80 kilometerzones......
Sinds de invoering van deze snelheden is het aantal verkeersdoden sterk gestegen (hoewel het daadwerkelijke aantal verkeersslachtoffers veel hoger ligt* . Schultz van Haegen en visser ontkennen eenvoudigweg, dat e.e.a. met de verhoging van de maximumsnelheid te maken heeft, hoewel die verhoging van het aantal dodelijke slachtoffers (en zwaargewonden), optrad na het verhogen van de maximumsnelheid door Schultz van Haegen........
Dan nog de indirecte verkeersslachtoffers, dat zijn er de rond de 18.000....... 18.000 vroegtijdige doden, die jaar op jaar overlijden na het langdurige inademing van auto-uitstoot.... Let wel: een overlijden na een langdurig en akelig ziekbed..... Door diezelfde uitstoot lopen bovendien jaarlijks een groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten op........ Dat cijfer van 18.000 is van een aantal jaren gelden en moet intussen toch met een 'aardig' percentage zijn opgelopen.....
Daarover gesproken: die groep slachtoffers vallen in de bebouwde kom. Om daar paal en perk te stellen aan de uitstoot (van de smerigste voertuigen) voeren gemeenten milieuzones in. Precies dat is een doorn in het oog van Visser, die niet op kan houden, een ieder 'die het horen wil' toe te bijten, dat de lucht in Nederland een ongelofelijk stuk schoner is dan een aantal jaren geleden en dat de milieuzones alleen bedoeld zijn om de automobilist te pesten..... Terwijl uit onderzoek blijkt, dat deze zones wel degelijk zin hebben en keer op keer blijkt, dat Nederland, wat betreft de luchtkwaliteit, aanmerkelijk slechter scoort dan het overgrote deel van de andere EU landen...........
Ondanks dat Schultz van Haegen extra rijstroken en wegen heeft aangelegd, blijkt dit uit onderzoek niet bij te dragen aan het terugdringen van de files. Geen beletsel voor Visser om niet te pleiten voor extra asfalt....... Ze durfde in hetzelfde programma te liegen, dat er aanmerkelijk meer geld gaat naar het openbaar vervoer, dan naar asfalt....... In de afgelopen periode, dus de tijd dat Rutte 2 haar wanbeleid uitrolde, gaf dit kabinet meer dan 12 miljard uit aan asfalt......... Dit nog buiten de subsidies via de bijtellingsregels, die eindelijk terug worden geschaald, maar nog steeds bestaan.......
Schultz van Haegen, Visser en ook PvdA trol Dijksma staan tot de kin in het bloed van directe en indirecte verkeersslachtoffers; kunt u zich grotere verkeershufters bedenken?? Ik niet!!
Moet u nagaan: dan heeft men in Rutte 2 de mond vol over de alsmaar stijgende zorgkosten......
* Het werkelijke aantal verkeersslachtoffers ligt aanmerkelijk hoger, dit o.a. door het niet meetellen van dodelijke slachtoffers, die langer dan een maand na het ongeluk overlijden aan de gevolgen van dat ongeluk..... Bovendien worden de dodelijke verkeersslachtoffers op 80-kilometerwegen vaak niet meegeteld, een paar jaar geleden bleek dit om rond de 200 slachtoffers extra te gaan..... Over het enorme aantal (zwaar-) gewonden, dat valt bij die ongelukken, zal ik maar zwijgen.........
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft.
Teken ook de protestbrief tegen de arrestatie en opsluiting van zes
pro-Palestina medewerkers en studenten van de Radboud Universiteit!
-
Doorbraak.eu
Afgelopen maandag werden zes medewerkers en studenten van de Radboud
Universiteit in Nijmegen opgepakt en opgesloten. Ze worden er onterecht...
4 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten