Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 18 maart 2013

KiKa 'steentjes reclame'

Wat moeten we nu weer met het nieuwe spotje van KiKa, waarin kinderen wordt gemaand hun ouders de oren van de kop te zeuren voor het kopen van steentjes à € 5,-- per stuk? KiKa is een goedgekeurd 'goed doel', dus de directeur mag 'netjes' ruim anderhalve ton per jaar verdienen, of deze dat ook doet, weet ik niet en ik heb geen zin om hier tijd in te steken.
Maar op deze manier ouders van kinderen onder druk zetten om de portemonnee te trekken, vind ik een hele gore lage streek. Welke zieke geest bedenkt zoiets en sterker nog wie zit er aan de 'knoppen' bij KiKa en is akkoord gegaan met deze schofterige manier van bedelen?

Mijn advies aan ouders: niet aan toegeven en pas geld geven, op het moment, dat het u zint en alleen aan organisaties waarvan de directeur maximaal € 50.000,-- per jaar verdient. Je zou toch denken, dat een goede doelen organisatie geleid wordt door een bevlogen persoon, die zonder schaamte kan vertellen dat hij een behoorlijk salaris verdient, want dat is een inkomen van 50.000 euro per jaar, immers die directeur verwacht wel van zo veel mogelijk net zo bevlogen mensen een vrijwillige bijdrage, en geloof mij maar er zijn legio mensen, die een bedrag doneren, dat ze zich eigenlijk niet kunnen permitteren.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten