Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 1 november 2013

Rondje OV ergernis

Gisteren ging uw Azijnpisser voor het eerst in jaren weer eens met de trein. Ik had al wel eens in de stad met een OV ripkaart gereisd, maar nog nooit met de trein. Weet je wat, ik vraag het even bij de NS informatiebalie..... Mis! Daar stonden minstens 20 mensen te wachten, voor één loket dat open was..... Naar 'de machine', na wat gegoochel met de OV chipkaart en de bankpas, kreeg ik het bedrag te zien, dat ik moest betalen....... € 20,--, voor een retour Den Haag - Delft, dat veroorzaakte een heftige, diepe vloek. Later bleek, dat je minstens € 20,-- op je kaart moet hebben staan, als je zo'n 'reis' moet maken, dat is voor het geval, je vergeet uit te checken*, dan kan de NS nog even lekker wat euro's binnen harken. Tijdens de reis, bekeek ik de OV chipkaart en tot m'n verbazing stond daar een vervaldatum op: 1-12-2014, dus het saldo dat er tegen die tijd nog opstaat, is na die datum foetsiemori..... Daarna moet je een nieuwe kaart kopen!!!!

Tijdens mijn terugreis, stopte op het tegenoverliggend perron, de 'intershittie' Roosendaal, waar zeggen en schrijven, niet één wc in zat, weet je hoeveel kilometers dat zijn vanaf Delft.......?
Op deze manier jaag je de mensen wel de auto in....

Station Delft is één grote puinbak, dat komt door de aanleg van de ondergrondse treintunnels, nu ben ik niet echt goed ter been, dus dat was niet echt een plezier, maar als je invalide bent, kan je dit station 'gewoon' niet gebruiken..... Ach het kost waarschijnlijk al meer dan een paar miljard, die tunnelaanleg, daar kan je niet nog even een voorziening treffen voor de invalide burgers en nogmaals ach, hoeveel invaliden wonen er nu eigenlijk in Delft en als je er niet woont, heb je als invalide ook niets te zoeken in Delft, 't is maar dat u het weet!!!!

*Mensen die vergeten uit te checken, leveren de vervoerders jaarlijks maar liefst 30 miljoen op!!!!!!
Weg met die onduidelijke machine troep en poortjes, laat iedereen een bepaald deel van haar/zijn belasting betalen voor OV, maak daarmee het OV gratis en eindelijk eens echt goed, wie dan nog auto wil rijden, betaalt de hoofdprijs voor het vergiftigen van medeburgers, ben je meteen van de files af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten