Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 12 oktober 2011

Het monarchie debat

Afgelopen maandag was het breed aangekondigde monarchie debat van de NOS op tv te zien. Het onderzoek dat de NOS liet doen naar de steun van de bevolking voor de monarchie, was al een farce en het debat bevestigde dat alleen maar. Er zou een brede afspiegeling van voor en tegenstanders debatteren, het zal wel aan mij liggen, maar het aantal voorstanders had wat mij betreft de overhand. De twee 'grootste tegenstanders', het orakel van Rossem en de Amsterdamse helleveeg Etty, sputterden wat tegen. Er zijn werkelijk wel betere tegenstanders van het koningshuis te vinden.

Het over het paard getilde koningsschaap Geert Mak nam het zelfs op voor de zeer begaafde Willem Alexander: "hij wordt zwaar onderschat" en vervolgens haalde hij het feit aan, dat WA een zoon van Claus is. Mak heeft zeker ook de zeer begaafde afstudeerscriptie van WA gelezen.... Al het gekloot van ons nationale waterhoofd, is voor Mak van nul en generlei belang: diens verklaring over de junta van Videla, alle financiële malversaties van WA en zijn pampa prinses, de bouw van een vakantiehuis in Afrika en Argentinië, enz. Mak zegt eigenlijk republikein te zijn, wacht maar, als hij straks een sprookjeslintje krijgt, is hij zo trots als een blinde pauw (en de kans op zo'n lintje heeft hij met zijn optreden in dit debat, bijna onafwendbaar gemaakt).
Eigenlijk vond Mak, dat er nu wel belangrijker zaken zijn, dan dit debat over het (heel foute) koningshuis.

U merkt wel, dat ik niet het hele debat heb gezien, uw Azijnpisser moest regelmatig projectiel spugend naar de toilet, het programma nazien is mij door mijn arts afgeraden. 

Zie ook mijn bericht van afgelopen maandag:
http://deazijnpisser.blogspot.com/2011/10/monarchie-likken-door-nos.html
Dat likken mag achteraf gezien best kontlikken genoemd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten