Deze week werd het laatste postkantoor in ons land gesloten. TNT, de beheerder van dat laatste kantoor, heeft eerst de postmarkt naar de kloten geholpen, stilzwijgend liet men andere aanbieders zonder protest, de arbeidsvoorwaarden negeren, die bij het 'vrijmaken' van de postmarkt waren beschermd in de voorwaarden, die de overheid aan die 'vrijmaking' stelde. Mede daardoor, maar ook door aanvullende TNT maatregelen zijn de postbodes als grofvuil aan de straat gezet, met het aanvullende argument, dat de postmarkt ten dode was opgeschreven. Onlangs maakte TNT bekend, dat de gemiddelde Nederlander € 35,-- per jaar uitgeeft aan postzegels..... Ook de cijfers blijken het 'dode' argument niet te staven.
Nu zijn dus de postkantoren gesloten en veelal verkocht, kantoren meestal op cruciale (en dus dure) plaatsen in stad of dorp, die men voor een grijpstuiver kreeg. Kantoren die vaak op kosten van de belastingbetaler waren gerestaureerd/opgeknapt, voor de overdracht aan de (semi-) 'vrije' markt.
We kunnen concluderen, dat de vermarkting van de post een waanzinnig succes is, om het sjoemelende holle CDA vat Eurlings nog eens aan te halen.
Toevoeging op 31 oktober 2011: Het verhaaltje, dat concurrentie de kwaliteit zou verhogen en de prijs zou verlagen voor de klant, is ook hier weer eens een leugen gebleken.
Postkantoren weg, veel brievenbussen zijn verdwenen, post komt vaak veel later aan, dan de beloofde 1 dag binnen Nederland en de prijs van de postzegel is onlangs weer verhoogd met meer dan 10%!
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
23 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten