Het aantal verkeersslachtoffers binnen de bebouwde kom, is in 60% van de gemeenten gestegen, aldus de VIA, een verkeersadviesbureau. Waar 50 km/u gereden mag worden, is de werkelijke snelheid gemiddeld 55 km/u en waar dat 30 km/u is, wordt gemiddeld 36 km/u gereden, ha! ha! ha! ha! Het verkeersadviesbureau bedoelt, dat er op 50 km wegen regelmatig 80 km of harder wordt gereden en in nog kwetsbaarder gebieden geen 30 km, maar 50 km of meer.
Binnen de bebouwde kom zou op veruit de meeste wegen 30 km de maximum snelheid moeten zijn.
Het VIA had moeten aandringen op die maximum snelheid en een veel strenger toezicht op die snelheid. Helaas heeft de politiek schijt aan de verkeersslachtoffers, het is niet opportuun te roepen dat je de maximum snelheid wil beperken, zie het gekloot van deze regering op dat gebied. Bovendien zou dat het milieu in de bebouwde kom ten goede komen (18.000 vroegtijdige doden per jaar, als gevolg van de luchtvervuiling door autoverkeer!). Bovendien zet het huidige kutkabinet liever in op de zinloze jacht op softdrugs, 'illegale' asielzoekers en andere zaken, dus inzet op snelheidsovertreding is één van de sluitposten geworden.
Ik heb een advies voor het VIA: via de nooduitgang zo snel mogelijk naar de vuilstort (desnoods onder begeleiding van politie).
Zie over de belasting van de politie ook mijn bericht van gisteren:
http://deazijnpisser.blogspot.com/2012/03/de-belasting-van-de-politie.html
Geen opmerkingen:
Een reactie posten