Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 7 januari 2014

CT-scans voor rokers......... ha! ha! ha! ha! ha!

Gistermorgen pleitte professor Harry de Koning van Erasmus (als ik me niet vergis*), op Radio1 (na het 10.00 u. NOS flipperkast-nieuws), voor het jaarlijks 'CT-scannen' van rokers (en ex-rokers). Ik weet niet wat deze lobby schuift voor die professor, althans bij Philips en Siemens heeft men natuurlijk met rode oren zitten luisteren naar dit pleidooi. Het ontgaat de beste man blijkbaar aan kosteninzicht....... Deze jaarlijkse scan, zou moeten gelden voor mensen vanaf 55 tot 80 jaar................
Als je op die leeftijd nog rookt, is de kans, dat deze persoon zal stoppen met roken, na constatering van kanker, vrijwel nihil. Veel rokers die thuis medicinale zuurstof krijgen, blijven voor 95% doorgaan met roken, het is tenslotte geen misselijke ziekte, verslaving...........
CT-scans voor rokers? Kostenopdrijving voor de gezondheidszorg! Al moet ik daar onmiddellijk aan toevoegen, dat rokers jaarlijks 12 miljard aan belastingaccijns opbrengen, dat is een cijfer van 2 jaar geleden!

Voor ex-rokers kan ik me iets voorstellen bij een regelmatige scan.

* Het is een heel gedoe, als een gesprek, of onderwerp niet wordt gemeld op de site. In dit soort gevallen, blijkt het in 99% van de gevallen te gaan om een woordvoerder, die elders op het internet meermaals genoemd staat als woordvoerder op hetzelfde, actuele onderwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten