Argos had gistermiddag de vrachtwagenchauffeur als hoofdonderwerp. De 'heren' ondernemers in het vervoer hebben het goed voor elkaar in Nederland, buitenlandse (Oost-Europees) chauffeurs rijden hier voor minder dan de helft aan salaris op hun vrachtwagens. De arbeidsvoorwaarden zo goed als wegbezuinigd, voor deze chauffeurs, die vaak niet de extra rijbevoegdheden bezitten, die hun Nederlandse collega's wel (moeten) hebben. Met dank aan de PvdA, het CDA, de VVD en met name het bekakte holle vat Bolkestein, met zijn meer dan mensonterende Europese richtlijn. Nederlandse chauffeurs worden langzaam maar zeker de laan uitgestuurd.
De marionettenpremier van het kabinet Wilders, de kleine kleuterschoft Rutte, staat pal achter de 'Bolkestein richtlijn', dus een premier 'van alle Nederlanders', vindt deze gang van zaken normaal en wil deze richtlijn nog verder doorvoeren in Nederland. En maar klagen over de werkloosheid (die overigens tot de laagste in Europa hoort), met bijbehorend pleidooi voor langer doorwerken. De vrachtvervoerders staan in dit geval de vieze vingers aflikkend aan de kant toe te kijken, hun inkomen groeit tot 20% per jaar, gebruikmakend van deze smerige EU richtlijn. De zogenaamde zzp'ers zijn al helemaal de lul: grote schulden, immers een eigen vrachtwagen, en steeds vaker verplicht flink onder de kostprijs te rijden.
Als je het na dit soort beleid vreemd vindt, dat mensen een haat krijgen tegen buitenlanders, moet je wel totaal blind zijn. Maar dat zijn de heren beleidsmakers niet, de oude credo's tellen nog steeds: verdeel en heers, en winst voor alles.
Overigens kost dit gevoerde beleid de belastingbetaler ook een flinke duit: uitkeringen en faillissementen zijn nu eenmaal een fikse kostenpost.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten