Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zijn tegen de openbare aanbesteding van het openbaarvervoer in hun steden. De vakbond en het personeel willen actievoeren tegen deze openbare aanbesteding. Haaglanden en Rotterdam willen deze acties tegen houden, met de reden, dat deze acties niet publiek vriendelijk zijn.
Wat zij niet begrijpen is, dat deze openbare aanbesteding (verdere privatisering) zorgt voor een bijzonder onvriendelijk openbaar vervoer. Trouwens de partijen in de fracties, die aan het bewind zijn in die steden, zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor deze onzalige privatisering. Gevolg van deze openbare aanbesteding is nu al te zien bij het streekvervoer in Haaglanden: Veolia (in handen van een buitenlandse staatsonderneming) rijdt na het vertrek van Conexxion met uitgeklede bussen voorzien van slechte schokbrekers, harde zitplaatsen met een lapje stof erover en onervaren chauffeurs. Bovendien zijn deze chauffeurs nooit zeker van hun baan, immers bij een volgende aanbesteding kan hun werkgever buiten de boot vallen, gevolg daarvan: ongeïnteresseerde werknemers met kans op psychische problemen.
Gevolg voor de passagiers: velen zullen het openbaarvervoer vaarwel zeggen en een auto aanschaffen, dus nog meer files en het milieu en daarmee de volksgezondheid als sluitpost.
Daarnaast is een extra stimulans voor het autovervoer de invoering van de OV-chipkaart, ritten naar buiten de stad kunnen tot 30% duurder worden.
Zie ook mijn vorige bericht van deze dag over de vakbondsacties.
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
1 dag geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten