Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 23 januari 2013

WK voetbal, burgers van Rio de Janeiro protesteren tegen sloop van hun huis

Op 13 januari jl. berichtte BBC World Service (radio nieuws van 01.30.u.) dat er grote gevechten waren uitgebroken in Rio de Janeiro, tussen de politie en 300 bewoners, wier huis gesloopt wordt vanwege het WK voetbal in 2014. Het is mij niet opgevallen, dat er ook maar één letter aan dit nieuws werd besteed in Nederland, als ik mij vergis, laat me dat dan weten. Maar het past wel in het huidig media beleid, geen nieuws waar mensen schijtziek van worden, al helemaal niet als het om voetbal gaat, daar is al veel te veel negatief nieuws over. Als de voetbalbonden nog een greintje ethisch en moreel besef hebben, waarschuwen ze Brazilië  dat men onmiddellijk moet stoppen met deze sloop, daar men anders dit WK voor gezien houdt en u snapt het al, dit besef is totaal afwezig bij deze bonden, tenminste als het om mensenrechten schendingen gaat (ieder mens heeft recht op huisvesting), overigens ook rond andere zaken, zoals 'merchandising' enz.

Tjonge dat wordt weer genieten volgend jaar, van een spel dat de mensen 'verbroedert..........'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten