Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 8 januari 2015

Eerlijke handel........

Eergisteren vroeg ik de jongen achter de kassa in een Eco Plaza, of de bananen die ik hem gaf, van eerlijke handel afkomstig waren. De jongen keek mij een beetje meewarig aan, begon te gniffelen en vroeg: "Hoe bedoelt u?" "Of het Fair Trade is", 'verduidelijkte' ik m'n vraag. "Oh ja, natuurlijk!", antwoordde de jongen......

Toch een uiterst vreemde zaak, die je ook in de media meer en meer tegenkomt: mensen die alleen de Engelse term voor iets kennen en bij de Nederlandse variant met stomheid zijn geslagen, of andersom: mensen die een Engelse term gebruiken en bij god niet weten, wat de Nederlandse variant is........ Dan spreek ik niet eens over de oplichters, die hun oplichterspraatjes doorspekken met Engelse woorden, daar de dombo's dan onmiddellijk geloven, met een betrouwbaar iemand te maken hebben, neem de politiek.........

Ja bananen, ik weet 't, ze vergroten je ecologische voetafdruk, maar het is een probaat middel tegen kramp in je voeten, of benen (vooral vervelend als je slaapt). Je hebt er niet eens veel voor nodig, pureer een banaan (makkelijk met een vork te doen) en meng dit met soja yoghurt, daarmee kan je het goedje een week lang goed houden. Elke dag een paar lepels van dit goedje in je bak met muesli, extra witte rozijnen en soja yoghurt en je bent verlost van kramp (althans ik).

Zo dat was 'n recept en een 'medische tip', morgen een quiz....... ha! ha! ha! ha! ha! ha! Of heel infantiel een bordspel, zoals men bij het megadomme Radio1 deed, tijdens de afgelopen feestdagen........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten