Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 9 januari 2013

Tom de Ridder van de vervloekte MKB tankpas

Tom van Wijngaarden van MKB brandstof reageerde vanmiddag op Radio1 (rond 12.23u.) over de commotie die intussen is ontstaan over de waanzinnige kutreclame waarin ene Tom de Ridder de MKB tankpas promoot op een manier, dat je zo ongeveer een mongool moet zijn, wil je zo'n klotenpas aanvragen, na het aanhoren van deze reclame. Er schijnt al een forum te zijn, waar je je ergernissen over deze reclame kwijt kan. Natuurlijk zegt van Wijngaarden, dat deze reclame heel succesvol is, maar gezien de hoeveelheid aan radio-spotjes op zo ongeveer alle Nederlandse radiozenders, kan je daar ernstige twijfels bij hebben.

Wie betaalt deze reclames? Is dat MKB zelf, of kunnen ze daar subsidie (belastinggeld) voor claimen, of in mindering brengen op de aangifte voor de belasting? Dat zou mij niet verbazen.
Eén ding is zeker, als MKB dit zelf betaalt, zou ik me wel 10 keer bedenken, voor ik zo'n klotenpas zou aanvragen, immers als het loont zoveel reclame te maken, moet het wel een heel winstgevende activiteit zijn en die winst wordt behaald op de deelnemers. Of betalen de leden van MKB deze reclame, dan zou ik me als ondernemer, onmiddellijk laten uitschrijven als lid van deze flutorganisatie........

2 opmerkingen:

  1. MKB Brandstof is een geheel zelfstandig bedrijf en heeft niets te maken met MKB Nederland of haar leden. De afkorting MKB is ter aanduiding van de doelgroep van de nationale tankpas, het Midden- en Kleinbedrijf. Zo lang de radioreclames zorgen voor een toestroom aan nieuwe klanten kunnen we spreken van succes ja. Op het moment dat de respons minder wordt zullen we ook minder adverteren. Juist omdát het werkt gebruiken we het medium om in korte tijd de ondernemers van Nederland te activeren.

    De associatie met MKB Nederland en haar leden is begrijpelijk, maar doet zowel deze belangenorganisatie als ons bedrijf geen goed. Vandaar dat ik dat graag even rechtzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte heer van Wijngaarden,

    dank voor uw reactie. U stelt, dat MKB brandstof niets te maken heeft met MKB Nederland. Als dat zo is, snap ik niet, dat MKB Nederland hier geen protest tegen aantekent, de reclames zijn nou niet bepaald van vandaag of gisteren. Dat de associatie met MKB Nederland uw belangenorganisatie geen goed doet, vat ik niet, immers MKB brandstof lijdt daar niet onder, gezien uw opmerking over het succes van de reclames. Voorts stelt u dat het lonend is zoveel reclame te maken, dus kan je stellen, dat dit een lucratieve dienstverlening is, die op de een of andere manier betaald moet worden. Ik ga er dan ook vanuit, dat ik er niet ver naast zit met mijn suggesties.

    Voor de toekomst hoop ik, dat men met dit soort reclames (een fictieve persoon, die zogenaamd persoonlijk de ondernemer aanspreekt, alsof het om een vraag van leven en dood gaat), het bedrijf veel kwaad zal doen, ergerlijker reclame is momenteel niet te bedenken, hoe u daar over denkt, is meer dan duidelijk.

    Met vriendelijke groet, maar wel met de wens, dat MKB Brandstof snel op de fles gaat,

    BeantwoordenVerwijderen