Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 19 december 2013

Pensioenakkoord, alweer een wanproduct van Rutte 2, een cadeau onder de kerstboom van Asscher!

Nadat PvdA volksverlakker Duivesteijn akkoord ging met het woonakkoord, was het pensioenakkoord sluiten, een fluitje van een cent.
Eén van de zaken uit het pensioenakkoord is het belastingvrij sparen, dat mag in het vervolg nog met 1,875% jaarlijks, ik neem aan* over het jaarsalaris. Dit belastingvrij sparen voor het pensioen, bestond al en was meer dan 2%. Als mijn aanname juist is, betekent dit voor mensen die n.b. tot een ton per jaar verdienen, een fiks hoger bedrag, dan voor werknemers met een inkomen van bijvoorbeeld € 30.000,-- per jaar......... Een behoorlijk scheve situatie.........

Dat brengt me meteen bij het volgende punt: ook nieuw in dit aso-akkoord, mensen met een inkomen van 80.000 tot 100.000 euro per jaar, mogen ook pensioensparen met die 1,875% belastingvrijstelling...........
Werkelijk ongelofelijk, met zo'n inkomen kan je toch gvd zelf wel zorgen voor je oude dag?!!!

PvdA slaapbol en hufter Asscher durfde gisteren voor de radio te zeggen, dat er een aantal mooie akkoorden onder de kerstboom liggen........ Voor wie, enorme klootzak?! Niet voor de grote onderlaag in onze maatschappij, dat is zeker!

*Ik heb gezocht, maar kon hier geen uitsluitsel over vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten