Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 11 december 2013

Rishi Chandrikasing, een vreemde zaak

Gisteren werd bekendgemaakt, dat het OM de agent, die de 17 jarige Rishi Chandrikasing vorig jaar op station Holland Spoor doodschoot, ook vervolgt voor moord, al was het met tegenzin. Beetje erg vreemd, een eerdere keus herzien, daar er onrust ontstond in de maatschappij en met name bij de familie. Zoals het OM het gisteren in de media bracht, was het duidelijk, dat het OM deze beschuldiging totaal niet serieus nam, wees dan eerlijk en zeg dat je dit niet doet. Dat was het nog niet, want weliswaar werd de onrust bij familie en anderen genoemd, maar de advocaat van de familie Chandrikasing, was al een procedure gestart bij het gerechtshof van Den Haag, om de aanklacht moord in de tenlastelegging te krijgen, blijkbaar was het OM toch niet helemaal zo zeker van haar zaak.......

Ik heb mij niet verdiept in de zaak, vandaar dat ik de lezing van het OM, later die dag, nog vreemder vond, de agent zou gezien hebben dat de verdachte een wapen trok, daarop op de verdachte afliep en schoot. Sinds wanneer loopt de politie, een gewapende verdachte tegemoet en gaat al lopend schieten (wat volgens de instructies niet mag) op een verdachte, waarvan 'gezien' is, dat deze een wapen in de hand had (wat niet zo was) en daarmee, volgens de verdachte agent, collega's 'op de korrel nam........?'
Een stinkend zaakje, als je het mij vraagt........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten