Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 24 december 2013

Rishi Chandrikasing: Agent die Rishi (17 jaar) van achter neerschoot, is vrijgesproken van moord en doodslag......

De agent die vorig jaar de 17 jarige Rishi Chandrikasing neerschoot, terwijl de jongen wegrende en de agent volkomen tegen de regels in, lopend schoot, is gisteren vrijgesproken van rechtsvervolging, in de aanklacht stond niet alleen doodslag, maar onder druk van de advocaat van familie Chandrikasing, voegde het OM moord aan de aanklacht toe.

In mijn eerdere bericht over deze zaak, vertelde ik, dat de agent gezien zou hebben, dat de jongen een wapen trok, op hem afliep en schoot, omdat zijn collega's gevaar zouden lopen (de jongen had helemaal geen wapen). Zoals ik al stelde in dat bericht, ik heb mij niet verdiept in deze zaak, maar vandaag werd toch echt gezegd, dat de jongen wegrende van de agent en niet, zoals ik veronderstelde, bleef staan. Dat betekend, dat de agent de jongen neerschoot, toen deze, met de rug naar hem toegekeerd, wegrende....... De jongen werd in z'n nek geraakt, wat is er in godsnaam mis, met het richten op de benen, als je als agent al zo nodig denkt te moeten schieten? Dit is bepaald niet het eerste geval, waar iemand werd doodgeschoten door de politie, i.p.v. dat deze werd 'geïmmobiliseerd........'
Voor mijn eerdere bericht, had ik 5 artikelen over deze zaak gelezen, waar dit laatste feit, het wegrennen van de jongen, niet in werd genoemd.
Ik moet zeggen dat ik deze zaak steeds vreemder vind, waar de vrijspraak van gisteren wel het toppunt van 'vreemd' is.........

Veel sterkte voor de familie van de jongen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten