Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zaterdag 8 augustus 2015

Sekte meldpunt 'Sektesignaal', dat fiks disfunctioneert, zoekt eindelijk de media.........

Gistermiddag rond 12.22 u. bij BNR Ruud Smulders van NL Confidential (ha! ha! smakeloos!), die via die organisatie ook hoofd is van 'Sektesignaal', benieuwd of hij ook zo, dus 2 keer betaald wordt (via de overheid)........ Smulders reageerde op kritiek van hoogleraar Fokko Oldenhuis, die eerder stelde dat er veel te weinig aandacht is voor het 'sektegebeuren', waar jaarlijks vele jongeren in verdwijnen, met name de aandacht van de overheid schiet zwaar tekort aldus de hoogleraar.... Oldenhuis zette verder 'Sektesignaal' als veel te vrijblijvend neer........

Smulders die voor de overheid het meldpunt 'Sektesignaal' op poten zette, was het daar niet mee eens en met uiterst voorzichtige uitlatingen, probeerde hij zijn meldpunt en daarmee de overheid vrij te pleiten van blaam. Zo kijkt 'Sektesignaal' wel uit, om het etiket sekte zomaar te plakken op groeperingen, die toch echt duidelijk als sekte zijn aan te merken, 'daar we vrijheid van godsdienst hebben in dit land', aldus de knoeiende graaier (daarover zo meer).........  Verder was hij het niet eens met Oldenhuis, die pleitte voor aanscherping van de wetgeving: met de huidige wet kan men makkelijk uit de voeten, zo kan je Smulders uitlatingen vertalen...... Dat 'Sektesignaal' een flutorganisatie is blijkt wel uit het aantal meldingen van de laatste drie maanden, 'maar liefst' 50 stuks.......... Dat is volgens Smulders best veel, maar slechts het puntje van de ijsberg......ha! ha! ha! ha! ha! (jezus wat een ouwehoer!).

Smulders wenste geen namen te noemen van groeperingen die zich als sekte misdragen, dat is juridisch moeilijk aan te pakken en Smulders kijkt wel uit met etiketten plakken..... Die organisaties hebben vaak goede juristen in dienst, aldus Smulders....... Met andere woorden: het hoofd van 'Sektesignaal' weigert voorlichting te geven, waarin namen worden genoemd, dat lijkt me nu juist van belang voor de jongeren en ouders, die met een bepaalde organisatie te maken hebben!! Het viel me nog mee, dat Smulders pleit voor een speciaal politieteam t.b.v. dit probleem.

Weet u wat eigenlijk het ergst is: ik had voorheen godverdomme nooit gehoord van dat meldpunt 'Sektesignaal' terwijl het al sinds eind 2012 bestaat..... Alweer met andere woorden: logisch dat er zo weinig meldingen zijn, waarom worden de media niet veel vaker gezocht door dit meldpunt, al was het alleen maar om jongeren en ouders te waarschuwen, uiteraard met namen en rugnummers, wat heb je anders aan zo'n meldpunt...???

Ik vrees dat Smulders zelf lid is van een sekte.....

Zie ook:
'Sektesignaal verdwijnt vanwege tekortschietende wetgeving.......'

'Politie negeert aangifte doodsbedreiging.....'

Voor meer berichten over dit soort zaken, klik op het label religieus radicalisme, religieus onderwijs, religie en/of hersenspoelen, onder dit bericht.

5 opmerkingen:

  1. Beste Willem. Ook Nieuwsuur heeft vrijdag een item aan sekten gewijd. Zelf ben ik slachtoffer van twee fundamentalistische christelijke sekten. Het ligt volledig achter me. Met Sektesignaal heb ik contact gehad en inderdaad..... ze doen niets. Ik heb via de politie aangifte gedaan: de zaak werd geseponeerd. Ik ben er van overtuigd dat de politieke wil ontbreekt, om aan de wet op de godsdienstvrijheid iets te doen. Maar als ik de schijnheilige gezichten zie van de zogenaamde deskundigen, komt de oude verontwaardiging weer boven. Bedankt, dat je het hebt doorzien en naar buiten brengt! Hartelijke groet, Aleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aleke,

    wat vreselijk te horen en wat naar dat zelfs de politie jou in de kou liet staan, ongelofelijk!
    De politici in Nederland spreken vaak met een grote mond over regimes, waar een geloof de leidraad is, terwijl men niets wil weten over mensen die het slachtoffer zijn van een religieuze sekte. Vandaar ook het lamlendige beleid t.o.v. religieus onderwijs.... Om nog maar te zwijgen over alle mensen die als kind werden misbruikt door r.k. geestelijken, pas toen de grote hausse aan klachten loskwam, was men plotsklaps verontwaardigd, terwijl veel van de slachtoffers tevergeefs bij de politie aanklopten, om aangifte te doen..... Hetzelfde verschijnsel zie je op de 'bijbelbelt', al is de overheid daar nog steeds zwaar nalatig..... Overigens ben ik als kind gehersenspoeld met het gif van het geloof, iets waar ik de eerste 30 jaar van mijn leven veel problemen mee had, vandaar ook mijn 'fanatisme' op religieus gebied.
    Met vriendelijke groet,
    Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willem voor jouw openhartige reactie. M.n dat je persoonlijk heel goed weet wat het is om gehersenspoeld/geïndoctrineerd te zijn geweest door religie en dat je dit met mij deelt. Het is inderdaad "godsgeklaagd" dat slachtoffers in de kou blijven staan. Jouw reactie is voor mij bemoedigender dan al die zgn. door de staat erkende hulpverleners. Nederland is er goed in om de vuile was binnenskamers te houden. Ik heb drie dagen bij twee vrouwelijke rechercheurs van de zedenpolitie mijn verhaal gedaan. Zij hebben deze geestelijke van zijn bed gelicht, maar de Officier van Justitie waren de handen gebonden, door de godsdienstvrijheid. Mijn verhaal heb ik op schrift gesteld (ong. 130 pagina's), maar ik vrees dat er geen belangstelling voor is. Religie/godsdienst is zoals Karl Marx zegt: "Geloof is de opium van het volk".
      Nogmaals mijn dank en
      hartelijke groet
      Aleke.
      P.S. Jouw blog wordt met belangstelling gevolgd!

      Verwijderen
  3. Beste Aleke,

    dank voor jouw reactie. Het was bepaald niet mijn bedoeling om mijn ervaringen te vergelijken met jouw ervaringen, die m.i. een heel stuk verder gaan, dan wat ik heb meegemaakt. Je hebt volkomen gelijk met jouw kritiek op de Nederlandse overheid, 'onverdraaglijk' is wat mij betreft het woord dat hier op z'n plaats is.
    Terwijl dit 'nog maar' één voorbeeld is, waar deze overheid zwaar tekort schiet.......
    In de hoop dat jij in de nabije toekomst jouw vreselijke ervaringen te boven kan komen, wens ik jou veel sterkte,
    met warme groet,
    Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Willem , nog even een korte reactie. Ik ben heel blij met jouw woorden. Hier wil ik het nu bij laten, er zijn nog onderwerpen te over, waar jij je ook mee bezig houdt! Wij laten ons er niet onder krijgen! Aleke.

    BeantwoordenVerwijderen