Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 4 september 2015

Amnesty Nederland heeft 'onderpand' gekocht voor 7 miljoen euro........

Amnesty International Nederland, één van de slechtst draaiende afdelingen van deze mensenrechtenorganisatie, heeft in 2003 een 'grachtenpandje' in Amsterdam van maar liefst 7 miljoen euro gekocht. Dat was volgens topgraaier Ruud Bosgraaf, 'senior persvoorlichter' (ha! ha! ha!), een koopje en buiten het centrum kon je toen echt niet goedkoper uit...... ha! ha! ha! ha! ha! ha! Jezus wat een oplichter!! Maar er waren meer redenen, zo moest het een veilig pand zijn voor de medewerkers, ook 's avonds en in het weekeinde.... ha! ha! ha! ha! Dan moet je juist een modern pand hebben en niet een paar eeuwen oud grachtenpand!!!

 

Bosgraaf ging verder met het verhaal, dat dit pand ook een investering is, al kwam hij daar  op, doordat dit hem werd aangedragen door de presentator van BNR. Zo zou in het ergste geval het pand verkocht kunnen worden...... Volgens Bosgraaf zitten er nu 9 andere organisaties in...... Dat verkopen in tijd van nood, kan dan nog wel eens lastig blijken te zijn..... ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het kan nog gekker beste lezer: hiervoor vertelde Bosgraaf, dat Amnesty wel moest verhuizen in 2003, daar de voormalige behuizing te klein was...... ha! ha! ha! ha! ha! Naar een groter pand, waar dan na een paar jaar 9 andere organisaties in passen........

Bosgraaf was zo goed voorbereid, dat hij niet op de naam van het keurmerk goede doelen kon komen, dat Amnesty Nederland draagt (Centraal Bureau Fondsenwerving, CBF)..... Bosgraaf zocht dit keurmerk, om aan te geven dat Amnesty een open, transparante organisatie is, waar de jaarverslagen ingekeken kunnen worden. Wat hij er niet bijvertelde, is dat zijn vette salaris daar ook instaat, maar dat is voor de keurmerk verlener geen punt, om de goedkeuring te onthouden, de absolute topgraaier van Amnesty mag naar huis met maar liefst € 170.000,-- per jaar!!!! Moet u nagaan, er zijn arme donders, die hun laatste centen, die ze eigenlijk niet kunnen missen, aan Amnesty geven.... Terwijl de directeur als een vorst wordt beloond..... Wat is er tegen een jaarsalaris van € 40.000,-- per jaar, directeur zijn van zo'n organisatie is toch ook een hele eer???!! Bovendien is dat nog altijd bijna 90.000 oude guldens!!

Er blijft geen geld aan de strijkstok hangen, zo liet Bosgraaf tot twee keer toe weten...... ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Oh u vraagt zich af, waarom ik Amnesty Nederland als een slecht draaiende afdeling zie: dat is omdat Amnesty Nederland maar bijzonder weinig zelf acties op touw zet. Keek nog even op de website van Amnesty Nederland, wat daar aan nieuws staat over deze organisatie, waren berichten uit het buitenland, gesteld in het Engels (zelfs vertalen is teveel moeite.......)............

Voor meer berichten met/over goede doelen, CBF, topinkomens, ontslagvergoeding, Bosgraaf en/of Amnesty (ook positieve berichten), klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

3 opmerkingen:

  1. He hallo,
    in 1980 werkte ik bij Amnesty in Amsterdam, pleitte toen voor het handhaven van een minimum salaris voor medewerkers tegen de stroom in die veeel meer wilde. We zaten toen -tijdelijk, na de 3e Hugo de Grootstraat en voor het huidige pand- in een pand aan een van de grachten. Maar ik weet niet meer welke en op welk nummer....heb je enig idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werkte daar toen ook. Keizersgracht, ergens tussen de Brouwersgracht en Prinsenstraat. Ik was betaalde kracht (sinds 1978) maar er was zeker geen 'stroom' die "veel meer" wilde. Discussie ging vooral om het aantrekken van een directeur, die dan wel meer zou gaan verdienen dan de rest. Ik was daar overigens tegen.

      Toen ik bij Amnesty begon kregen alle betaalde krachten hetzelfde: minimumloon + 15%, ongeacht de aard van het werk. Maar geen pensioenvoorzieningen e.d.. Allemaal heel verantwoord...

      Verwijderen
  2. Beste Willem (en andere lezers), ik heb even gezocht, maar geen antwoord op jouw vraag gevonden. Daarom plaats ik jouw reactie, met de vraag aan lezers, of zij dit wellicht weten. Mocht iemand het adres kennen, mail dit mij ajb, mijn mail adres: trippleu@gmail.com. Willem als je mij jouw mailadres kan doorgeven (op mijn mailadres), zal ik jou een eventueel antwoord doen toekomen. Al vrees ik dat dit niet zal gebeuren, aangezien mijn bericht al meer dan een maand oud is.....
    Met vriendelijke groet,

    Willem Wachtmeester.

    BeantwoordenVerwijderen