Zie wat de marktwerking ons heeft gebracht op het gebied van het openbaar vervoer: de NS dreigt met de nachtdienst in Brabant te stoppen, er wordt te weinig gereisd naar de mening van de grofgraainde top van dit bedrijf. Als die topgraaiers al eens door een vergadering 's nachts naar huis moeten, is daarvoor een dikke 'NS auto' met chauffeur beschikbaar. Het is in het belang van de Nederlandse burger, dat er minder vervuild wordt in dit land, de lucht is hier een stuk slechter van kwaliteit, dan in veel andere EU landen. De volvette VVD oliebol, 'Horst Wessel' van Baalen, de slapende EU parlementariër, stelde pas dat de grote hoeveelheid fijnstof in Nederland, vooral komt door het zout van Noord- en Waddenzee..... Dat is inderdaad voor een deel waar, maar dat neemt niet weg, dat de andere component van 45%, voor het overgrote deel is te danken aan autoverkeer. Wat oplichter van Baalen er niet bij vertelde, is dat het deel fijnstof door zout,
wat betreft schadelijkheid, niet in de schaduw kan staan van de schadelijkheid die het
fijnstof door autoverkeer veroorzaakt....... Dat gevaarlijke deel aan fijnstof en ultrafijnstof, is alsnog veel hoger dan in veel andere EU landen..... Om nog maar te zwijgen van
de fijnstof veroorzaakt door cruiseschepen in Amsterdam en Rotterdam,
waar de burgers door scheepvaart toch al veel meer vervuiling binnen
krijgen........ Met name van Baalen, maar ook de rest van zijn asociale grofgraaiers asfaltlobbypartij (en voor de rest van de ondernemers met een ijskoud neoliberaal hart) de VVD hebben schijt aan het feit, dat hier alleen al jaarlijks ten gevolge van de uitstoot door autoverkeer, 18.000 mensen vroegtijdig overlijden en een groot aantal kinderen in diezelfde periode long- en luchtwegklachten oplopen......... Bij de VVD wordt men alleen ongerust, als het aantal nieuwe autoverkopen inzakt...........
De trein zou een alternatief moeten zijn voor de auto, met dit soort maatregelen zegt de NS in feite, dat de trein geen alternatief is voor de auto....... Maak het openbaar vervoer 'gratis'*, laat eindelijk iedereen apart naar vermogen betalen voor dit OV, kap met die achterlijke marktwerking**, schop de top van de NS de deur uit, zonder bonus natuurlijk, neem echte deskundigen in dienst, tegen een normaal salaris, ik bedoel € 50.000,-- per jaar is een heel mooi salaris!!! Oh ja en schaf de NS dienstauto's af!!!
Als de NS voor Brabant niet gecompenseerd wordt met € 700.000,-- i.p.v. de € 400.000,-- die het nu krijgt op de nachtdienst, is het over en uit met deze dienst, gevolg: nog meer mensen worden de auto ingejaagd..... Voor mensen die het financieel minder hebben, wordt hiermee de kloof tussen hen en meer welgestelde burgers nog groter, immers zij kunnen zich geen auto veroorloven en kunnen 's nachts niet meer naar een andere stad........ Al moet ik aan het laatste toevoegen, dat een heel groot deel van de Nederlanders amper geld heeft, om de veel te dure treinreis te betalen, ook al een schunnige gang van zaken!!
* Reken maar dat veel autobezitters dan hun blik voor de deur laten staan en daarmee is de gezondheid van heel veel Nederlanders gebaat. Bovendien zijn we dan meteen af van de meer dan achterlijke OV chipkaart, met alle problemen die daar aan kleven, een kaart die je godbetert elke 5 jaar opnieuw moet aanschaffen à € 7,50,--. Daarnaast behoort dan alle agressie en andere ellende, dat door zwartrijden wordt veroorzaakt, tot het verleden........ Om nog eens een beroerde uitspraak te gebruiken: 'een win win situatie!!!'
** Lokaal/regionaal vervoer is tegenwoordig een basisbehoefte, dat zou schone lucht ook moeten zijn, dit kan o.a. met 'gratis' openbaarvervoer bereikt worden........
Zie ook: 'NS poortjes tegen agressie....? ha! ha! ha! ha! ha!'
NTR en Sinterklaasjournaal zetten het publiek op het verkeerde been
-
Doorbraak.eu
De NTR en het Sinterklaasjournaal hebben een maatschappelijke
voorbeeldfunctie en dienen het voortouw te nemen in een inclusieve
Sinterklaa...
6 uur geleden